FORUM MARI BELAJAR
Selamat datang ke Forum Mari Belajar (MBF)... sila login/daftar... pendaftaran percuma, sangat mudah, sangat cepat & tidak cerewet... ada ruangan yg anda tdk dpt lihat jika tidak login...

Terima kasih atas kunjungan anda...

Join the forum, it's quick and easy

FORUM MARI BELAJAR
Selamat datang ke Forum Mari Belajar (MBF)... sila login/daftar... pendaftaran percuma, sangat mudah, sangat cepat & tidak cerewet... ada ruangan yg anda tdk dpt lihat jika tidak login...

Terima kasih atas kunjungan anda...
FORUM MARI BELAJAR
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Ranking Web Pendidikan
Free Ranking System For Malaysian School's Sites and Portals

Klik utk lihat senarai...

ILMU YANG TIDAK TERNILAI... Cgu, ank sy dlm thn 5 dan lmh dlm sub sains.. Sy amat ssh hati krn thn dpn dia pula akan mnduduki upsr. sy mncari2 tips utk sy praktikkn pd ank sy dan di ruangan ini sy temui segalanya.. Ats usaha cgu ini sy mndpt bnyk pengetahuan.. Terima kasih ats usaha cgu semoga diberkati segala ilmu yg dikongsikan brsama... (ummiS 8sept11 12.14am) Klik

Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there are 21 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 21 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 436 on Mon Sep 20, 2010 10:16 pm
Latest topics
» Detergent, suggestions
by samuelbass Sun Jan 09, 2022 4:38 pm

» Nak beli mesin basuh
by samuelbass Sun Jan 09, 2022 4:32 pm

» Sila perkenalkan diri anda... tp tdk wajiblah...
by Admin Thu Jun 18, 2015 9:54 am

» soalan BM
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:53 pm

» LATIHAN BAHASA MELAYU UPSR
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:49 pm

» pecahan
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:41 pm

» Karangan : GURU SAYA
by 'Ainun Najihah Tue May 19, 2015 3:55 pm

» 14 Perkara Utama Mengenai Fail Meja
by salshark58 Tue May 12, 2015 9:33 am

» SOALAN KBAT
by syrfna Sun Apr 26, 2015 9:08 pm

» Nak atasi subjek yang x pernah lulus !
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:50 pm

» Kawan nk x???
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:48 pm

» WAJIB DAFTAR SEBAGAI AHLI FORUM
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:47 pm

» BARU atau BAHARU
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:41 pm

» talk in english, IF YOU DARE!
by Nuhaaa98 Tue Mar 17, 2015 10:41 pm

» geografi NOTA
by logapriya.murugaiah Sat Nov 29, 2014 7:44 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 1:06 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 12:36 pm

» math : Strawberry
by ijibang Wed Nov 26, 2014 1:21 am

» Salam Kenal
by erwinmaya Mon Nov 03, 2014 11:42 am

» English Grammar Exercises
by M.TASHVEENA* Sat Oct 18, 2014 11:16 am

» berkongsi belajar Matematik
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:49 pm

» BAHASA MELAYU
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:40 pm

» Koleksi bank soalan UPSR
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:32 pm

» Sport Day
by M.TASHVEENA* Sat Oct 11, 2014 10:08 pm

» SIMPULAN BAHASA
by M.TASHVEENA* Sun Oct 05, 2014 4:29 pm

FMB Chatbox


NOTIS / IKON MBF
check sye punye, cikgu Stress10 check sye punye, cikgu Ikon_b10 check sye punye, cikgu Andadibuli check sye punye, cikgu Berikanper check sye punye, cikgu Ikon_j10 check sye punye, cikgu Ikon_a11 check sye punye, cikgu Ikon_a12
Online English Dictionary
www.educationatlas.com
16731 blu 0
online education degrees
Pengunjung / Visitors


check sye punye, cikgu

4 posters

Go down

check sye punye, cikgu Empty check sye punye, cikgu

Post by Hasan Khair bin Adzman Sun Sep 19, 2010 10:09 am

Pada hari Ahad yang lepas,aku pulang ke kampung bersama keluargaku untuk menziarah nenekku yang sakit.Semasa dalam perjalanan,hujan renyai-renyai turun dengan lebat sekali.Oleh kerana itu,ayah memandu kereta dengan berhati-hati agar selamat sampai ke destinasi.

Di sepanjang lebuh raya Kuala Lumpur,keadaan jalan raya begitu sesak.Disebabkan itu,semua kenderaan dipandu dengan perlahan supaya tiada perkara yang tidak diingini berlaku.Walau apa pun yang berlaku,ayah tetap tabah mengharunginya.

Tidak lama kemudian,tiba-tiba sebuah kereta berwarna biru dipandu dengan laju.Lalu kereta itu memotong sebuah lori yang berada di depannya dalam keadaan yang amat berbahaya.Ibu dan adik hampir terjerit dan aku pula dalam keadaan cemas.

Tiba-tiba,kami terdengar bunyi dentuman yang kuat dan dikaburi oleh asap yang tebal.Rupa-rupanya, kereta itu terbabas kerana terlanggar pembahagi jalan.Kereta itu kelihatan terbalik dan remuk.

Ayah lantas memberhentikan kereta lalu keluar.Begitu juga dengan beberapa pemandu lain.Pemandu itu kelihatan cedera parah.Ayah dan beberapa orang lain cuba menyelamatkan mangsa itu sedaya upaya.Ada juga yang menghubungi pihak polis dan ambulans untuk meminta pertolongan.

Selepas 10 minit berlalu, pihak ambulans datang dan diikuti juga oleh pihak polis.Mangsa telah dihantar ke hospital.Ayah pula meneruskan perjalanan menuju ke kampung.Kejadian ngeri itu memberi aku pengajaran supaya berhati-hati di jalan raya.

(Tolong semak karangan sye dan klau bleh ksi juge mrkh ,,, Very Happy )
Hasan Khair bin Adzman
Hasan Khair bin Adzman
MBF Member (C)
MBF Member (C)

Number of posts : 53
Age : 26
Location : Bndr Bru Bngi
Humor : if you believe it , u can do it
Registration date : 18/09/2010

Back to top Go down

check sye punye, cikgu Empty Re: check sye punye, cikgu

Post by Akira Natasya Mon Sep 20, 2010 7:05 am

saya rase awak tak leh gunakan oleh kerana. sbb cg saya kata kalau guna oleh kerana... salah mesti gunakan oleh sebab.
Akira Natasya
Akira Natasya
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 342
Age : 26
Humor : buat arh papepomm... duduk arh cm ne pom.. yg penting bahagiyeee... :D
Registration date : 30/07/2010

http://blogdihazniq.blogspot.com/

Back to top Go down

check sye punye, cikgu Empty Re: check sye punye, cikgu

Post by Akira Natasya Mon Sep 20, 2010 7:06 am

boleh tahu tak berapa markah bm awak bahagian b?
Akira Natasya
Akira Natasya
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 342
Age : 26
Humor : buat arh papepomm... duduk arh cm ne pom.. yg penting bahagiyeee... :D
Registration date : 30/07/2010

http://blogdihazniq.blogspot.com/

Back to top Go down

check sye punye, cikgu Empty Re: check sye punye, cikgu

Post by Hasan Khair bin Adzman Wed Sep 22, 2010 6:08 pm

74 % sllu nye
Hasan Khair bin Adzman
Hasan Khair bin Adzman
MBF Member (C)
MBF Member (C)

Number of posts : 53
Age : 26
Location : Bndr Bru Bngi
Humor : if you believe it , u can do it
Registration date : 18/09/2010

Back to top Go down

check sye punye, cikgu Empty Re: check sye punye, cikgu

Post by jia Wed Sep 22, 2010 7:13 pm

wow...hasan adzman, ada pape ke ngan akira natasya??? tengok gmbr dia pon dah tepikat??? hahaa...upsr dulu kan...

jia
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 19
Registration date : 15/09/2010

Back to top Go down

check sye punye, cikgu Empty Re: check sye punye, cikgu

Post by r.ameer Wed Sep 22, 2010 8:51 pm

jia ?
weird
r.ameer
r.ameer
MBF Junior Member
MBF Junior Member

Number of posts : 37
Age : 26
Location : kuala lumpur
Registration date : 21/09/2010

Back to top Go down

check sye punye, cikgu Empty Re: check sye punye, cikgu

Post by Akira Natasya Sun Sep 26, 2010 12:14 pm

apsal? cemburu erk? kalau nak aku pass jew laa kat kau. hahahhaha
Akira Natasya
Akira Natasya
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 342
Age : 26
Humor : buat arh papepomm... duduk arh cm ne pom.. yg penting bahagiyeee... :D
Registration date : 30/07/2010

http://blogdihazniq.blogspot.com/

Back to top Go down

check sye punye, cikgu Empty Re: check sye punye, cikgu

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum